Zo situácie ako vystrihnutej z filmu zostal v šoku hosť hotela, ktorý večer zavolal na recepciu, celú vec opísal a dodal, že psa z izby vyhnal a on sa teraz asi potuluje po hoteli. Situáciu začali riešiť okamžite, pes mal našťastie na krku obojok s identifikáciou majiteľa, takže problém bol rýchlo vyriešený. Vysvetlením, ako sa pes do cudzej postele dostal, bolo jednoduché: pán večeral a pes medzitým preliezol pár balkónov a v izbe s otvorenými dverami sa uložil do postele…
ØChyžná nie je upratovačka
Pracovnú náplň zamestnancov hotela máme my, hostia, jasne zatriedenú: recepčná má na starosti kľúče a oznamovanie, kedy sa podáva večera, chyžná sa stará o poriadok, kuchári varia a čašníci nám to jedlo podávajú. No v skutočnosti je činnosť personálu hotela oveľa rôznorodejšia. Dĺžka upratania izby, ale aj iné činnosti chyžnej, závisia od štandardu hotela a môžu sa značne líšiť. Je rozdiel pripraviť a aj upratať izby v päťhviezdičkovom hoteli ako v tých nižšej kategórie, v ktorých to trvá o polovicu menej. V luxusnejších hoteloch totiž k povinnostiam chyžnej patrí aj kontrola a dopĺňanie vecí, ktoré sú hosťom k dispozícii: doplnenie minibaru, uterákov, vešiakov, kozmetiky až po ceduľky s nápisom „nerušiť“ a „upratať“ a takisto príprava občerstvenia na privítanie. Hotely nižšej kategórie menia posteľnú bielizeň raz týždenne alebo až keď je znečistená.
Podľa hoteliérov sú „najšpinavšími“ hosťami čínski a arabskí klienti, nevynímajúc ortodoxných židov počas sabatu. Arabi a Číňania sú v hygienických návykoch podobní Európanom, no neupratujú po sebe, niekedy pod nánosmi smeti neviete identifikovať typ podlahy… Ešte horšie je to s ortodoxnými židmi, ktorí počas sabatu nemôžu robiť vôbec nič, to znamená, že ani spláchnuť za sebou WC…
Samozrejme, že sa nájdu zamestnanci, ktorí si chcú prácu uľahčiť a tak hygiena v hoteloch nemusí byť vždy na úrovni, ktorú dokladujú. Aj samotné chyžné potvrdzujú, že ak sa hosť k nim nespráva pekne, tak si to odnesie jeho izba… Napríklad namiesto vymieňania posteľnej bielizne ju len narovnajú a upravia, chlpy a vlasy odstránia odžmolkovačom, podlahu poutierajú len na miestach, kde je vidieť alebo mydlo, ktoré je po každom zákazníkovi určené na vyhodenie do odpadu, nechajú pre ďalšieho zákazníka…
ØRecepčná/ý v pozícii hromozvodu
Asi najťažšiu pozíciu v hoteloch majú recepční, musia byť ústretoví, nápomocní pri každom probléme, takisto musia byť „doma“ v práci s počítačom, ovládať mnohokrát komplikované rezervačné systémy, samozrejmosťou je cudzí jazyk, minimálne jeden. Mali by mať absolútny prehľad o tom, čo sa v hoteli deje, takisto aj o jeho okolí, keďže sú prvou osobou, s ktorou klient prichádza do styku pri vstupe do hotela. A tak pre nich často bývajú aj akýmsi „hromozvodom“. Oni si však nemôžu dovoliť to, čo chyžné, keďže ich správanie sa nedá zamaskovať.