Zoberme si na začiatok taký Lidl, keď prídete do tohto obchodu všimnete si, že tam nie je akosi veľa zamestnancov. Pár zamestnancov tam vykladá tovar, pár je ich za pokladňou. Je to preto, pretože Lidl sa snaží minimalizovať náklady a maximalizovať zisky. Lidl kupuje v obrovskom množstve tovar ktorý následne predáva, a preto že kupuje v takom veľkom množstve dostáva obrovské zľavy. To znamená že ak v Lidli nájdete napríklad maslo za 1,50€, jeho pôvodná hodnota bola pod 1€. Ďalšia vec je, že Lidl si berie späť daň z pridanej hodnoty, pretože nie je posledným spotrebiteľom výrobku.
Ďalšia vec čo si môžete všimnúť je, že niektoré produkty ani nie sú vyložené v regáli ale sú len položené na kartónoch na zemi. Tým pádom zamestnanci majú väčšiu efektivitu a môžu vyložiť viac tovaru na predaj v menšom čase. Môžete si všimnúť že v predajni nenájdete viacej značiek pre jeden tovar ale obvykle sú to 1 alebo 2 značky na tovar. Tým pádom zákazník si vezme jeden produkt o väčšom množstve a nevyberá si z viacerých. Tým že si vyberiete väčšiu kvantitu výrobku, vás to vyjde lacnejšie ako by ste v inom obchode zaplatili podobnú cenu iba za jeden produkt.
Typické značky ako SilverCrest sú pre Lidl obvyklé. Ponúkajú elektroniku, no sú známe priemernou kvalitou za nižšiu cenu. Lidl má vlastné značky ktoré ponúka na predaj či sa jedna o spomínanú elektroniku alebo potraviny, sladkosti, oblečenie a iné. Lidl patrí k nemeckej diskontnej sieti, to znamená že je známa po celej Európe, tým pádom počet zákazníkov narastá a zisk rastie. Na Slovensku sa nachádza cez 131 predajní či už na východnom, strednom alebo západnom regióne. Aby si udržiavali efektivitu u zamestnancov tak im ponúkajú rôzne benefity v podobe zliav, alebo akcií. Tým že v jednej predajni nájdete minimum zamestnancov tak aj ich mzda sa aktívne zvyšuje každým rokom podľa odrobených rokov zamestnanca.