Najväčšou výhodou sociálnych sietí je najmä fakt, že nás všetkých zbližujú, no tým pádom musíme na druhej strane rátať s tým, že sa zužuje naše súkromie. Určite nie je nič zlé na tom, ak máte veľa priateľov a pravidelne si s nimi píšete či zdieľate príspevky, ale problém nastáva, ak túto sieť využívate skôr negatívnym spôsobom, teda k ohováraniu, osočovaniu, špehovaniu či šikanovaniu a neúcte voči ľuďom, ktorých predsa máte v kolónke s názvom Priatelia. Tieto vety môžete zobrať ako moralizovanie či upozornenie, ale predovšetkým ich berte ako varovanie, nakoľko zlé skutky sa vrátia a to isté platí i v prípade sociálnych sietí, k akým sa radí aj populárny Facebook. Uvediem vám príklady užívateľov, ktorí na svoju neopatrnosť alebo neúctu voči druhým zaplatili pomerne draho.
Dajte si tak pozor, k čomu Facebook využívate, aké príspevky na ňom zverejňujete a koho máte v priateľoch.
Poznajú to viacerí. Sú ľudia, čo sa na svojho šéfa v práci usmievajú a hrajú sa na ich najväčšieho a najspoľahlivejšieho priateľa, pričom akonáhle opustia prácu a zavrú za sebou dvere, takmer pravidelne si na tohto svojho „obľúbeného“ šéfa nájdu kopec kritiky a riešia si frustráciu tým, že ho ohovárajú pred svojimi známymi. Nie je to žiadne tajomstvo i keď táto vec zostáva skôr v súkromí. No treba si uvedomiť, že Facebook k súkromným priestorom nepatrí a už vôbec nie, ak máte šéfa vo svojich priateľoch. Teda nie je na tom vôbec nič zlého, pokiaľ ho samozrejme nechcete ohovárať. Práve túto situáciu nedomyslela žena s menom Lindsay, ktorá akosi zabudla, že šéfa má vo svojich priateľoch a na svoju nástenku pridala status, podľa ktorého je jej šéf perverzné prasa a dáva jej nespočet hlúpych úloh (skutočný príspevok je vulgárnejší a dlhší). Šéfko si tento status samozrejme prečítal a pekne jej naložil, respektíve odpoveď jej vrátil aj s úrokmi spolu s informáciou, že za dva týždne jej končí skúšobná doba a z tejto svojej práce môže slobodne odísť, nakoľko jej už zhotovuje výpoveď.
Nepríjemná situácia „vďaka“ Facebooku a hlúpemu „žartu“ postihla aj 14-ročného chlapca z Kanady, ktorý na tejto sociálnej sieti odštartoval kampaň s názvom „Kopni ryšavca do zadku„. Teda vyzýval k tomu, aby sa ryšaví ľudia stali terčom útoku, i keď vraj malo ísť len o „vtip“. Každopádne viacerí návštevníci túto kampaň vzali vážne a začali „konať“. Polícia obdržala hlásenia o viacerých napadnutiach a autora tohto príspevku prišla navštíviť osobne.